סגנונות עיצוב של בתים – השימוש בצבע ובחומר.

לכל בית סגנון עיצוב משלו, כך למשל נראה בתים בסגנון כפרי או בסגנון מינימליסטי, בסגנון  עכשווי מודרני או במראה קלאסי וכדומה. השוואה בין סוגי העיצוב השונים מראה כי השימוש בצבעים הניבחרים לתכולה משפיע במידה מכרעת על עיצוב הנכס, ביחד עם הבחירה בחומרי הגמר המסויימים. כלומר, עצם 'הלבשת' הנכס הנדלנ"י בצבעים כאלו או אחרים עשוי להקנות לנכס את המראה המבוקש על ידי בעלי הנכס.

5 7

בית או דירה במראה מינימליסטי – בבית כזה המראה הוא נקי, יש מיעוט של חפצים או חפצי נוי, מיעוט של צבעים בחלל. למעשה הבית מעוצב באמצעות שני צבעים עיקריים, הלבן והשחור. צבעים אלו שולטים במרחב בדייקנות מירבית: בריצוף, בפרטי הנגרות, בצבע הכלים במטבח ובחדרי האמבטיות, בכיסויי המיטה בחדרי השינה, ואפילו בצבעי הפרחים והבגדים. המוטו של המראה המינימליסטי הוא less is more.

סגנון עיצוב דומה למראה המינימליסטי הוא בית המתוכנן בלבן ובגווני הלבן בלבד, כאן המוטו הוא white is right, הצבע הלבן, הנקי והסטרילי, משרה אווירה מיוחדת במינה. פריטי הריהוט הנבחרים הם מודרניים.

בית או דירה במראה כפרי –  המראה הכפרי הוא היפוכו הגמור של המראה המינימליסטי, המוטו של סגנון עיצוב כפרי הוא less is bore!  היינו החלל מלא פריטים רומנטיים כמו סלסלות, פרחים באגרטלים, רהיטים בסגנון עתיק, שידות, מיטות עם כסויי מיטה פרחוניים ושפע של כריות, הצלחות מוצגות והכוסות תלויות על גבי מדפים. הצבעים השולטים הם צבעי הפסטל הרכים של השמנת, וורוד עתיק וירוק עדין. הסגנון הכפרי מכונה גם French Cottage והוא שואב את השראתו מהמראה הרומנטי העדין של בתי כפר קסומים בצרפת.

בית קיץ בקירבת הים – בית שמיועד לחופש, באיזור הסמוך לים או לאוקינוס, כמו איזור ההמפטונס בחוף המזרחי של ארצות הברית, קייפ קוד וכדומה. בתים אלו מעוצבים בצבעי הכחול של הים ובצבע החול שעל שפת הים. כדי להעצים את המראה הקייצי ניתן לפזר פריטי נוי כמו צדפים למיניהם, אלמוגים או סוסון ים, כוכב ים או גלגל ים. על המיטות יהיו כיסויים בצבעי הכחול העמוק והטורקיז, הצלחות וכלי ההגשה יהיו בצבעים אלה עם קישוטים של דגים ושל סירות.

מראה אורבני עכשווי –  הצבע הוא אפור ! ריצוף אפור, פרקט בגווני האפור, קיר של לבנים, מראה כמעט משרדי, נקי מאוד וגברי. אין הצטעצעות כלל. במטבח יהיו מכשירי חשמל עשויים סטיינלס סטיל והגוונים השולטים הם המתכתיים.

מראה אמריקאי קלאסי –  המראה הזה חמים ומזמין, מקורו במתישבים הראשונים ביבשת של אמריקה. המתישבים השתמשו בחומרי הבניה שמצאו סביבם לצורך בנית בתיהם ולכן החומר העיקרי הוא עץ. בבית בסגנון אמריקאי קלאסי נמצא את כל גווני החום של העץ, החל מארונות המטבח, רהיטי פינת האוכל המגולפים וכלה בריהוט של חדרי השינה: מיטה עם גב מיטה עשוי עץ, שידות לילה ושידות גבוהות או רחבות של מגרות עם מסגרת מראה תואמת. בגרם המדרגות יהיה מעקה עץ מגולף ובסלון אח עצים ומדף מעליו לחפצי נוי ולתמונות של המשפחה. כל אלה הם פריטי ריהוט מסורתיים שנילווים אליהם כלי בית וכלי מיטה מסורתיים: שמיכות קווילט ושמיכות סרוגות במסרגה אחת בצבעי דגל האומה של אדום, כחול ולבן, דגל ממוסגר, מוטיב הכוכבים של הדגל האמריקאי חוזר על עצמו בפריטי הטכסטיל הפזורים בבית.

מראה אולטרה מודרני –  מראה מודרני נקי המושג על ידי שימוש בחומרי הבניה החדשניים ביותר: משטחי "קוריאן"העשויים מיקשה אחת עם הכיורים, ברזים, כיורים ואמבטיות של מעצבים, שימוש בזכוכית שקופה ובמראות, חלונות מסך מרצפה עד תיקרה – מראה מינימליסטי מדהים. ניתן לומר שהצבע השולט במראה האולטרה מודרני הוא השקוף.

מראה משוחזר – בית שעבר תהליך של שיפוץ תוך שיחזור המראה המקורי שלו. בתהליך הזה נעשה מאמץ גדול לאתר את החומרים הראשוניים ששימשו לבנייתו של הבית: כלי מתכת או ברזל, אמבטיות העומדות על ארבע רגליים או כיור עתיק, טפטים עם פרחים, בדי גובלן לריפוד, גופי תאורה משוחזרים, רהיטי עץ צבועים – פריטים שנעשו על ידי אומנים בעבודת יד, ולא ביצור תעשייתי של סרט רץ. הגוונים השולטים במראה הזה הם גוונים של מתכת, נחושת ועץ. במעלה המדרגות יהיה מעקה ברזל עשוי על ידי נפח, ידיות של דלתות ושל שידות תהיינה בדמות של חיה כמו ציפור או ראש אריה, חלונות יקבלו צביעה, אח יקבל שבכה דיקורטיבית, כלי בישול יהיו מנחושת מרוקעת.

מראה יוקרתי –  על מנת להשיג מראה יוקרתי לבית או לדירה יש להשתמש בחומרים המשדרים יוקרה כמו קריסטלים, ריצוף שיש מסוג נדיר כמו שיש לבן או שיש שחור, תחרות, מלמלות, פרחים יקרים כמו סחלבים למשל. פריטי עיצוב המשדרים יוקרה הם גופי תאורה מסוג שונדליר, ווילונות עם עיטורים וגדילים, כילות מסביב למיטות, פמוטי בדולח עם נרות גבוהים ועוד. הצבעים השולטים במראה היוקרה הם הזהב והכסף.

לסיכום: ניתן לשנות ולרענן מראה של בית בהשקעה כספית לא גדולה על ידי החלפת הצבעים השולטים במרחב, בהשקעה גדולה יותר ניתן להחליף חלק מפירטי הריהוט בהתאם ולהשלים את העיצוב המבוקש.