מכירת נכס בתקופת החורף

חודשי החורף הם תקופה רדומה בשוק הנדל"ן: משפחות עם ילדים אינן מעתיקות את מקום מגוריהן באמצע שנת הלימודים ולכן עסקאות של השכרת בתים ודירות או מכירתם מתנהלות בעצלתיים. ישנם עובדי חברה זרים ודיפלומטים אשר מגיעים לישראל לאחר תקופת החגים הנוצריים, חג המולד וראש השנה האזרחית, שוכרים אלה הינם היוצא מן הכלל ואינם מעידים על הכלל.

5 7

הנה כמה הצעות והארות לעידוד עסקאות בתקופת החורף:

אני מציעה להציג בית או דירה במראה חמים ונעים של העונה, המגמה כיום היא להבליט את ההנאות הקטנות של החיים, את התענוגות הפשוטים, את החמימות והחברות. המונח החדש שמגדיר את שנת 2016 הוא המונח "היוגה" HYGGE בשפה הדנית. המראה המוכר (מלשון מכירה) של בית יהיה באווירת האח הדולקת, שמיכות וכריות מונחות על כורסא נוחה, נעלי בית רכות לידה וספר פתוח בצידה. קישוטים נוספים יהיו נרות, אצטרובלים שנפלו מעץ אורן, בלוטים של עץ אלון, וכדומה. פרחים מקסימים של עונת החורף הם הרקפות, פרחי אמנון ותמר ונרקיסים.

במטבח נכין שוקו חם עם מרשמלוס, מוגש עם עוגיות טעימות של פצפוצי שוקולד או עוגת קינמון מריחה עם קרם גבינה. סלסלת תותים עם קצפת בפינת האוכל תעשה גם היא את העבודה: המטרה בעת הצגת נכס נדל"ני ללקוחות פוטנציאליים היא לגרום ללקוחות להתאהב בנכס המסוים שלך ולהתקדם לקראת סגירת עסקה כמבוקש. לפעמים מראה של חולצת פלנל משובצת, סופגניה עם ריבה אדומה או בובה העשויה פרווה עשוי להחזיר את הלקוח לתקופת ילדותו, להעלות אצלו זיכרונות נעימים מהעבר הרחוק, להשרות עליו את אווירת הרוגע ואת החיבור אל הבית.

מה לא לעשות?

לא להציג בית 'מבולגן' והפוך, לא להכניס לקוחות לבית קר – הקור משדר זרות וריחוק שהם בדיוק התחושות ההפוכות הנדרשות לצורך ההתאהבות, לא להראות בית חשוך ואפלולי – החשיכה משרה אווירה עגומה, לא לפתוח דלת לחדר שיש בו ריח של טחב או של עובש. הלקוח הפוטנציאלי מפעיל את כל חושיו בעת הביקור: הוא רואה, מרגיש ומריח את הנכס ואם אפילו אחד מהחושים שלו איננו מרוצה – לא תהיה לנו עסקה.

כל התובנות האלה נכונות כמובן לגבי מכירת נכס נדל"ני בכל עונות השנה.