העמדת פריטי אומנות במשרדים ובלובי של מגדלי משרדים

המשרד וסביבת העבודה השתנו בשנים האחרונות ללא היכר.

מעיצוב של חדר סגור עם שולחן כתיבה בסגנון 'כבד' וכסא 'מנהלים', עיצוב המשדר יציבות ודבקות במסורת, עברנו לעיצוב מודרני של חללים פתוחים, רהיטים חדשניים ופינות עבודה משותפות המאפשרות החלפת רעיונות בקבוצה, וחשיבה מחוץ לקופסה. המסר הוא שסביבת עבודה אנרגטית ומיוחדת תביא לשינוי במהלך המחשבה של העובדים והשינוי הוא דבר מוערך ורצוי.
נפעמים הבטנו בתמונות של משרדי GOOGLE ומשרדי EBAY כמו גם משרדי APPLE – עיצוב המשרדים שינה את כל דרך העבודה בחברות אלו.

הבנק-הבינלאומי-שדרות-רוטשילד-לוביהבנק הבינלאומי שדרות רוטשילדהנהלה-ראשית-בנק-דיסקונט-לובי-1הנהלה-ראשית-בנק-דיסקונט-לובי-1הנהלה-ראשית-בנק-דיסקונט-לובי-1

פעם העובד היה מסתגר בחדרו ומתרכז בעבודתו בפרטיות מלאה, מדי פעם מכתיב למזכירתו, כיום העובד הוא חלק מצוות, התוצאות הטובות ביותר מושגות בחשיבה משותפת כאשר יש אינטראקציה מלאה בין העובדים בחברה כולה.
ההשקעה בעיצוב משרדים איננה פחותה מההשקעה בעיצוב דירות מגורים יוקרתיות – השקעה בתכנון קומת המשרד, בריהוט ובאבזור וכן השקעה ברכישת תמונות וחפצי אומנות אשר יעשירו את מרחב העבודה.

בנק דיסקונט הוא הגוף העסקי הראשון שהחל לקנות אומנות ישראלית ולעודד אותה כבר בתחילת שנות השישים, האוסף ניבנה על ידי משפחת רקנאטי והוא מכיל למעלה מ2,000 יצירות מתחום הציור, הפיסול, הצילום ומיצבי וידיאו.

במשרד שבלת ושות' עורכי דין אוסף אומנות מרשים של אומנים ישראלים ציירים וצלמים עכשוויים. הרעיון הוא שלקוחות המשרד יראו את העבודות התלויות ותהיה לאומנים ישראלים חשיפה והזדמנות להגיע לקהל איכותי. זה רעיון שכולם יוצאים בו נישכרים, גם העובדים במשרד, שנהנים מהעבודות המיוחדות שנבחרו בקפידה, וגם בעלי הגלריות שקידמו את האומנים הצעירים.

האומנות יצאה מתחומי המוזיאונים לאומנות ומגבולות הגלריות, היא איננה מחכה למבקר שיגיע אליה לראותה – האומנות הולכת אל המבקר הפוטנציאלי ואל מקום עבודתו – בלובי של מגדלי משרדים מודרנים מוצגים כיום תמונות, פסלים וגם תערוכות מתחלפות, בדרך זו קהל העובדים הזורם לבניין בתחילת יום העבודה ובסיומו נחשף לעבודות אומנות אשר מגוונות את שיגרת יומו ומעוררות בו השראה ליצירתיות.

הנהלה-ראשית-בנק-דיסקונט-לובי-1הנהלה-ראשית-בנק-דיסקונט-לובי-1הנהלה-ראשית-בנק-דיסקונט-לובי-1הנהלה-ראשית-בנק-דיסקונט-לובי-1הנהלה-ראשית-בנק-דיסקונט-לובי-1הנהלה-ראשית-בנק-דיסקונט-לובי-1הנהלה-ראשית-בנק-דיסקונט-לובי-1הנהלה-ראשית-בנק-דיסקונט-לובי-1

משרד עורכי דין שבלת ושות' רחוב ברקוביץ 4, מגדל המוזיאון תל אביב – אוסף האומנות של המשרד.
מגדל המוזיאון רחוב ברקוביץ 4, תל אביב – לובי כניסה.

מגדל אלרוב רחוב שד"ל פינת שדרות רוטשילד, תל אביב – לובי כניסה.

בניין הבנק הבינלאומי הראשון שדרות רוטשילד, תל אביב – לובי כניסה.

בניין הנהלת בנק דיסקונט רחוב יהודה הלוי 23, תל אביב – לובי כניסה.

מגדלי אור ומגדלי זיו רמת החייל – לובי כניסה ופסל על אחד המגדלים.