חנויות מעוצבות והחיים במיתוג

חנות היא נכס נדל"ני שמטרתו לשווק ולמכור את הפריטים המוצגים בו, לפיכך עיצוב חלל של חנות הוא נושא חשוב במיוחד לבעליו. המטרה היא ליצור אווירה נעימה מיד בפתח הכניסה, להעביר למבקר מסר מסוים, להעניק לו חוויה מיוחדת ולגרום לו לשוטט בחנות ולרכוש פריט או פריטים מאלו הנמכרים בה.

המטרה אם כן איננה למכור את הנכס עצמו אלא את תכולתו, ואולם יתכן שההקפדה והדגש על עיצוב הקונספט של חנות הם גורמים שכדאי לאמץ אותם גם בשיווק של דירות מגורים או בתים פרטיים. בשורה התחתונה אנו מעוניינים לייצר את תחושת ההתאהבות אצל הקונה ולחבר אותו לדבר המסוים המוצע למכירה.

5 7

בעיצוב של חנות נלקחים בחשבון נתונים כמו גודל החלל וגובהו, מה סוג הסחורה הנמכרת בחנות: האם מדובר בפריטים קטנים כמו תכשיטים, טלפונים סלולריים או נעליים, או שמדובר בפריטים גדולים כמו רהיטים למשל או בגדים, כיצד ליצור זרימה בחלל על מנת שהלקוח יוכל לראות את התצוגה בנוחיות וימשך לבלות בחנות זמן רב ככל האפשר? יש לחשוב על המיתוג של התכולה: האם החנות היא חלק מרשת של חנויות שיש לה כבר קונספט עיצובי מוכר לקהל או שזו חנות בוטיק שניתן לתכנן אותה בכל שפה עיצובית. מה היא החוויה אותה אנו רוצים לייצר? מה הוא החלום? מהו הצבע המתאים להעברת המסר?

במציאות של היום כאשר קניות רבות נערכות באמצעות האינטרנט התחרות על כיסו של הצרכן היא גדולה, האינטרנט מביא את המוצר אל ביתו של הצרכן בנוחיות רבה ובמהירות מדהימה, חווית הקניות הוירטואלית הולכת ומשתכללת מיום ליום ומקיפה את כל תחומי הצריכה. כיצד מביאים צרכן לצאת מהבית שלו ליסוע לחנות או למרכז קניות, להחנות את ריכבו ולהשקיע זמן ומרץ בבחירת המוצר ובעמידה בתור בקופה? חנויות רבות, בעיקר רשתות, פתחו אתרי מכירה באינטרנט בנוסף למערכת השיווק הפיזית שלהן, כך שהן מכסות את שני התחומים גם יחד: רכישה בדרך הרגילה המסורתית של מכירה בחנות ורכישה בדרך החדשה והחדשנית באינטרנט.

אחד הדברים המושכים אנשים לצאת מהבית אל החנות הוא היותה של החנות במרכז קניות, בקניון, המהווה גם מקום בילוי לזמן שלפני הקניה ולאחריה, ולכל בני המשפחה של הצרכן הפוטנציאלי. כשמדובר בחנות לממכר אוכל ומוצרי מזון נפתחו לאחרונה שווקי מזון מקורים: האחד ב"גני שרונה" בתל אביב והשני שוק "אלנבי רוטשילד" בתל אביב. נראה שריכוז של חנויות תחת קורת גג אחת במול או בארקדה עם שפע של צבעים, ריחות וטעמים יוצר אצל המבקרים התנסות נעימה שלא ניתן להשיג אותה ברשת האינטרנט. השוק החדש "אלנבי רוטשילד" הפך מיד עם פתיחתו למוקד עליה לרגל ממש! השוק המקורה, שאיננו גדול, מלא מפה לפה החל משעות הצהריים המוקדמות והוא משביח את ערך הנכסים הנדל"ניים הסמוכים לו מגדל המגורים 'מאייר על רוטשילד' ומגדל המגורים 'רוטשילד 1', כפי שהשוק המקורה הממוקם ב"גני שרונה" משביח את ערך מגדלי המגורים של 'גינדי' הבנויים מעליו.

קיים דיאלוג בין חנויות מעוצבות לבין נכסי מגורים יוקרתיים, נוצרה אופנה חדשה של מגורים וצריכה באווירה תוססת וצעירה. הנגישות לכל המותגים היא הטרנד העכשווי בסגנון החיים בעיר תל אביב.