מה הוא "רילוקיישן" ? מי הוא "גולה" ?

ישראלים רבים מעתיקים את מקום מגוריהם לארצות אחרות בעקבות השמה חדשה של מקום עבודתם, המונח הלועזי לתהליך הזה הוא RELOCATION, ברילוקיישן העובד אינו בהכרח מקודם בתפקיד או בדרגה, הוא מועבר בחברה לעבודה ממדינה אחת למדינה אחרת.במקביל, חברות זרות מניידות עובדים שלהם למדינת ישראל – מדובר בעובדים שיש להם השכלה ונסיון בתחומים מיוחדים שאין לעובדים ישראלים, כמו עובדים בתחום חיפושי הנפט והגז או עובדים בתחום הקמת תשתיות של רכבת קלה.

עובדים זרים ברילוקיישן ניקראים בשם EXPATRIATES או בקיצור EXPATS – בעברית מתורגמת המילה ל"גולים" – אנשים הנימצאים בגלות מארץ מולדתם. המילה גולים היא מילה חזקה, היא מזכירה לנו את גולי ציון, ואכן לא קל להיות גולים בארץ זרה גם אם התהליך כולו נעשה מתוך בחירה חופשית ומתוך רצון עז להצליח במקום העבודה החדש; לEXPATS אין רשת משפחתית בישראל ואין להם רשת חברתית, הם אינם מדברים את השפה העברית.

אחת המשימות הראשונות של העובד ברילוקיישן היא למצוא מקום מגורים מתאים לו ולמשפחתו.

רילוקיישן מגורים בישראל

במשימה הזו של איתור מקום מגורים לעובד ברילוקיישן נחלצות לעזרה החברות המניידות את העובד לארץ – זו משימה לא קלה ומורכבת. נקודת המוצא היא כמובן מה התקציב שנקבע למשימה, התקציב מעוגן בהסכם העבודה של העובד, אולם זהו רק חלק אחד מתוך הפאזל המורכב של הרילוקיישן.

יש לשים לב למספר רב של נתונים: היכן הוא מקום העבודה של העובד אליו הוא צריך להגיע בכל בוקר,האם הוא מגיע לבד או עם בני משפחה, היכן ילמדו הילדים בגילאים השונים – בית הספר האמריקאי ממוקם בישוב אבן יהודה, בעוד בית הספר הצרפתי נמצא ביפו – האם העובד מגיע לישראל עם תכולת הבית שלו, או שהוא זקוק לבית מרוהט ומאובזר, ולא פחות חשוב: מה יעשה בן או בת הזוג בתקופת שהותם בישראל? בעוד העובד עצמו הולך לעבודה וממשיך את שיגרת חייו באותה החברה עם עמיתים למקצוע, בת או בן הזוג של העובד נישאר בבית והוא לא יכול לצאת לעבוד (ויזת העבודה בישראל ניתנת לעובד בלבד), אם העובד יצא לעבודה עם המכונית הרי שבן הזוג איננו נייד, אינו מדבר עברית, אינו מכיר את הסביבה ואיננו מחובר לקהילה.

בעבודתי כמתווכת נדל"ן, בהתמחות של רילוקיישן עבור עובדי חברה זרים, נוכחתי שוב ושוב עד כמה חשוב להכיר את העובד ואת בני משפחתו ולחבר אותם אל הנכס הנכון בהתחשב בכל הפרמטרים שמניתי

המוטו הוא WELCOME TO ISRAEL !

כמתווכת אני בעצם אחד האנשים הראשונים שהעובד פוגש בישראל, עלי להיות נחמדה ומנומסת, לתת לאיש הרגשה שהוא רצוי בישראל ושהכל יהיה בסדר – בחודשים יולי אוגוסט האחרונים עבדתי בWAR ZONE והייתי צריכה להקרין את המסר החיובי הזה לאותם עובדים שהיגיעו בקיץ לקראת שנת הלימודים החדשה של ילדיהם.

בסתיו אני מגיעה לפגישה עם קרמבו – זה כיבוד המבשר את עונת הסתיו והעובדים אינם מכירים את הממתק הזה! בקיץ אין כמו קפה קר גרניטה מוקה בכוס גדולה!
מחוה קטן יכול לתרום לאווירה טובה ואם איתרנו את הנכס הנכון הרי שהתוצאה היא כפולה: לי יש לקוח מרוצה ולחברה יש עובד מרוצה.

חשוב להתמיד בכך ולתת לעובד ולבני משפחתו יחס אישי גם לאחר סגירת העיסקה:
לדוגמה לקוחה, אשה של עובד חברה, סיפרה לי שהיא אוהבת לתפור שמיכות טלאים בזמנה החופשי, מצאתי עבורה חוג "קוילטינג" בתל אביב, החוג הזה מילא את יומה של הלקוחה, היא היתה עסוקה במציאת החוטים, הבדים המתאימים והדוגמאות, שלא לדבר על כך שהיתה המובילה בחוג בהיותה בעלת ידע ונסיון בנושא.
לקוח אחר, אוהב ים, חיברתי למועדון של שייטים בחוף תל אביב – הוא מצא אנשים שיש לו שפה משותפת איתם בהיותם אוהבי ים ושיט כמותו. פעילות בינלאומית חוצה שפות ותרבויות היא פעילות ספורטיבית, צפיה במשחק כדורסל של מכבי תל אביב בהיכל 'נוקיה' יכולה להיות חוויה מיוחדת לעובדים זרים שתיגרום להם להתאהב בישראל.

לסיכום: ברילוקיישן של עובדי חברה בישראל יש לאתר את הנכס הנכון עבורם כמו גם ליצור קשר בינם לבין סביבת המגורים שלהם על מנת שירגישו שייכים לקהילה.

שומרת על קשר

נכון ומתאים לשמור על הקשר – בקיץ נערכים קונצרטים בפארק של הרצליה הכניסה היא חינם, אני מודיעה ללקוחותי ברילוקיישן בהרצליה פיתוח ובכפר שמריהו על כך, מזמינה אותם להגיע: יש מופעים של מחול או של מוזיקה שEXPATRIATES יכולים להנות מהם בלי לדעת את השפה העברית, כמובן אופרה במשכן אומנויות הבמה בתל אביב וקונצרטים בהיכל התרבות לEXPATS אוהבי מוסיקה ברילוקיישן באיזור העיר תל אביב.

EDNA ROBERTS REALTY RELOCATION | RELIABLE | RESULTS