רילוקיישן דיפלומטים לישראל

רילוקיישן של שגרירים וחברי הסגל הדיפלומטי בישראל

 

דיפלומטים הם נושאי משרה ציבורית בכירה וחשובה, הם מיצגים את המדינה שלהם בארצות אחרות בעולם. עבודתם נעשית מתוך שליחות ובמסירות כאשר הישגיהם נמדדים בצעדים קטנים לקראת מטרות גדולות. לעיתים מזומנות נדרשים חברי הסגל הדיפלומטי להעתיק את מקום מגוריהם ולעבור למדינה אחרת בהתאם לסוג עיסוקם ולתפקיד שהם ממלאים. רילוקיישן של דיפלומט הוא לתקופה של מספר שנים על מנת לאפשר לו כינון יחסים אישיים עם עמיתיו לשירות הדיפלומטי וכן המשכיות בעבודה ובפרוייקטים.

התגייסות לשירות הדיפלומטי כרוכה אם כן בהקרבה אישית מסוימת, הדיפלומט ומשפחתו מתנתקים מארץ מולדתם וממעגל הסובבים אותם: המשפחה המורחבת, הקהילה והחברה, כמו גם מהנופים המוכרים להם, השכונה והסביבה. זהו תהליך מורכב ולא קל לכל דיפלומט, בכל דרג שהוא, דיפלומט בכיר או זוטר, ולכל בני משפחתו.

רילוקיישן של חברי סגל דיפלומטי ושגרירים למדינת ישראל טומן בחובו אתגרים מיוחדים: השפה המדוברת בישראל היא השפה העברית שאיננה דומה לשום שפה אחרת, הכתב העברי שונה מכל כתב אחר והוא נקרא מצד ימין לצד שמאל, הדת בישראל והחגים הדתיים מיוחדים, אפילו יום המנוחה בישראל שונה והוא יום השבת, בעוד יום המנוחה המקובל בעולם הוא יום ראשון. יש שוני תרבותי גדול בין החברה הישראלית לבין חברות מערביות אחרות וסגנון החיים שונה.

הישראלי הוא "צבר" ויש לדעת כיצד ל'אכול אותו', כאשר תוכו מתוק וטעים אך קליפתו החיצונית היא מחוספסת ודוקרת.

העתקת מקום המגורים של שגרירים ודיפלומטים לישראל נעשית על ידי השגרירויות בישראל בהקפדה רבה, תוך שמירה על איכות החיים ורווחתו של בעל התפקיד, וכן על בטחונו שלו ושל משפחתו. דיפלומטים מורשים להביא לישראל את תכולת הבתים שלהם, רהיטים וחפצים אישיים, הדבר מקנה להם תחושה טובה של סביבה ביתית מוכרת. אם כך ברילוקיישן מגורים של דיפלומטים אנו מחפשים בית או דירה רייקים,ללא ריהוט, לפעמים גם ללא אבזור של מוצרי חשמל. כמתווכת מקצועית אני משתדלת לקבל את מלוא הפרטים של משימת הרילוקיישן כמו מספר בני המשפחה, גילאי הילדים וכיתות הלימוד אליהם יהיו הילדים רשומים, הסביבה המועדפת על ידי המשפחה, בקשות מיוחדות וכמובן מסגרת התקציב של המשימה.

בית של שגריר או של דיפלומט בכיר בישראל צריך להיות בית מרשים שיש לו נוכחות ברחוב ובשכונה, יש חשיבות לכך שהעוברים והשבים יראו את דגל המדינה ואת הסמל שלה המוטבע בשער הבית.

בית דיפלומט שהוא מעון רשמי של בעל התפקיד יהיה בית המתאים לאירוח ולקבלות פנים, בישראל מזג אוויר קיצי ונעים במשך מרבית ימות השנה וכדאי לאתר בית עם מדשאה יפה או גינה מטופחת למסיבות הנערכות בחוץ, מסביב לבריכת שחיה אם התקציב מאפשר. תאורת גן בשעות הלילה תוסיף אווירה, מטבחון לאירוח בגן יהווה יתרון, או מטבח עם גישה נוחה להגשת אוכל וכיבוד. הדרישה היא שאיזור המטבח הראשי של הבית יהיה איזור סגור וניפרד מאיזור הסלון וחדר האוכל הרשמי. המבואה לבית ודלת הכניסה לבית יהיו ברמת גימור גבוהה וקומת הכניסה גדולה, מרווחת ומרשימה.

מספר חדרי השינה יותאמו למספר בני המשפחה, יש יתרון לחדרי שינה נוספים עבור אורחים או בני משפחה המגיעים לביקור לתקופות ממושכות. יש לשים לב לכך שחדרי השינה יהיו בגודל טוב – ריהוט המגיע ממדינות אירופיאיות הוא ריהוט 'כבד' והמיטות רחבות. כמו כן יש לדאוג לחדרי שינה עבור עוזרת ועבור מטפלת ככל שגיל הילדים צעיר.

נושא הביטחון והאבטחה של הבית הוא נושא ראשוני במעלה הן מחוץ לבית והן בתוכו – מעקי מדרגות צריכים להיות בטיחותיים, מרפסות עם מעקה בטיחותי, סידורי חשמל וגז תואמים את התקן, ארון חשמל ותקשורת תואמים לתקן וכדומה.

בית שגריר או דיפלומט בישראל הוא בית המתאים לשכירות ארוכת טווח משום שתקופת כהונתם של נושאי התפקיד היא, כאמור, תקופה ארוכה, הבית חייב להיות במצב תחזוקה מצוין ובעלי הבית קשובים לשוכרים.

רילוקיישן בנכס הנכון יתן לדיפלומט הרגשה של בית, גם כשהוא רחוק מהבית.