רילוקיישן לתל אביב – מידע חשוב

העיר תל אביב יפו היא העיר השניה בגודלה בישראל, נוסדה בשנת 1909 וזכתה לכינוי "העיר העברית הראשונה". בשנת 1949 אוחדה תל אביב עם העיר יפו לרשות עירונית אחת. מספר התושבים בתל אביב בשנת 2012 היה 404,700 תושבים, שליש מהם צעירים בגילאים 18 עד 34. 37,50 סטודנטים הלומדים באוניברסיטת תל אביב ובמיכללות בעיר. הדירוג החברתי – כלכלי של העיר הוא 8, מתוך 10.

תל אביב שוכנת על חוף הים התיכון ממערבה, מצפונה רמת השרון, הרצליה וכפר שמריהו, ממזרח לה סביון, גבעתיים ורמת גן.

זוהי עיר תוססת "עיר ללא הפסקה" שיש בה מיגון גדול של מקומות בילוי, אירועי תרבות, גלריות לאומנות, מוזיאונים כמו גם מסעדות, בתי קפה ומרכזי קניות. דוברי אנגלית ודוברי שפות זרות אחרות יוכלו למצוא מיבחר של סרטים, קונצרטים, מופעי מחול ואופרות, להנות מרחצה בחוף הים, מאיזור נמל תל אביב ומעגן הסירות, ממיתחם התחנה, פארק הירקון ועוד.

העתקת מגורים ברילוקיישן לתל אביב מתאימה מאוד לעובדי חברות זרות,  עובדי שגרירויות, אנשי הסגל הדיפלומטי,  בנקאים ומנהלים המבקשים להתגורר בסמוך למקום עבודתם.

ההמלצה שלנו היא לבחור דירה במגדל מגורים בעיר, במגדל יש שירותים של שוער או קונסיירג' היכולים לסייע לתושב זר בחיי היום יום , ישנם שירותים של שמירה ואבטחה, לדירה מוצמד מקום חניה בחניון תת קרקעי סגור וכן ישנן תוספות כמו  בריכת שחיה, חדר כושר או חדר לאירועי דיירים. מגדלי המגורים בתל אביב כמו מגדלי אלרוב (אקירוב), מגדל רוטשילד 1,מגדל בארי נהרדעא, מגדל "בית חנה", מגדל פרישמן 46,  מגדל גן העיר, מגדל G, מגדל מנהטן או מגדל YOO בפארק צמרת – כל אלה הם בניינים חדשים ומודרניים שניבנו במהלך 10 השנים האחרונות.

בתקופת רילוקיישן נוח לגור בבניין שיש בו שירותי תחזוקה וניהול, ונוכחות של שומר בלובי מאפשרת קבלת עזרה והדרכה 24/7. המגדלים ממוקמים במקומות מרכזיים בעיר וניתן ליסוע ממקום למקום באמצעות מוניות או אפילו ללכת ברגל, אפשר גם ליסוע באופניים, המרחקים בעיר אינם גדולים. הצעתנו היא לאתר נהג מונית נעים הליכות ולהיעזר בו באופן קבוע – כשאתה פוגש פנים מוכרות בתחילת כל יום הדבר מפחית את הרגשת הניכור והזרות המאפיינת מגורים בניכר.

בניינים מיוחדים בעיר הם בסגנון הבאוהאוס, כ 4,000 בניינים שתוכננו על ידי אדריכלים גרמנים יהודים שהיגרו לפלשתינה. בשנות השלושים של המאה העשרים, "באוהאוס" היה שמו של בית ספר משפיע לאדריכלות בגרמניה ומכאן שמו של הסגנון הבינלאומי שאיפיוניו הם: עיצוב פונקציונלי תוך ויתור על סימטריה, הבנין ממוקם בלב המיגרש ומאפשר גינה או שטח פתוח לדיירים, יש קו זורם החוצה את המיבנה לאורכו כמו חלונות עגולים בחדרי המדרגות על מנת להאיר את החלל ולאוורר אותו. לדירות מרפסות רחבות ולעיתים מתעגלות עם קירות הצללה ומעקות של ברזל. החלונות, התריסים ומעקות גרם המדרגות עשויים מעץ, בעוד הבניין מטויח בטיח לבן – מכאן השם "העיר הלבנה" – בשנת 2003 הכריזה אונסק"ו על חלקים בעיר כעל אתר שימור היסטורי עולמי בשם "העיר הלבנה".

מיבנים מיוחדים אחרים ששומרו ושוחזרו הם מיבנים טמפלרים שניבנו במחצית השניה של המאה ה19 על ידי חברי התנועה הטמפלרית, מאפייני הסגנון: בניה מאבן עם מוטיבים גרמניים משולבים עם קשתות מזרחיות, עם גמלון לבית מעליו או בחזיתו – לרוב גמלון משולש – מרפסות עץ הבנויות מעל מבואת הבית ומקרות אותו.

שכונות מגורים מיוחדות בעיר הן שכונת נווה צדק שהיא השכונה היהודית הראשונה שניבנתה מחוץ לחומות יפו העתיקה, ושכונת כרם התימנים בסמוך לשוק הכרמל.

השם תל אביב

השם "תל אביב" מסמל את החיבור בין הישן – "תל" הוא עתיקות מן העבר, לבין החדש – "אביב" הוא פריחה והתחדשות של העתיד. תל אביב הוא השם שנתן נחום סוקולוב לספרו של בנימין זאב הרצל "אלטנוילד" (ארץ ישנה חדשה) בו תיאר הרצל כיצד תיראה המדינה היהודית לכשתקום. מקור השם הוא תנכ"י מספר יחזקאל: "ואבוא אל הגולה תל אביב היושבים אל נהר כבר", זהו המקום בו ישבו גולי בבל.